چهارشنبه, ۱۰ آذر ۱۴۰۰ / قبل از ظهر / | 2021-12-01
کد خبر: 166387 |
تاریخ انتشار : 08 شهریور 1400 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در نشست زنده خود با مدیران مدارس ، با تاکید ضرورت تهیه و تدوین اطلس آموزشی ، گفت : در مدارس و با مشارکت همه عوامل اجرایی و آموزشی باید وضعیت آموزشی و پرورشی دانش آموزان از طریق تعامل با خانواده به صورت مستمر رصد و پیگیری شود . […]

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در نشست زنده خود با مدیران مدارس ، با تاکید ضرورت تهیه و تدوین اطلس آموزشی ، گفت : در مدارس و با مشارکت همه عوامل اجرایی و آموزشی باید وضعیت آموزشی و پرورشی دانش آموزان از طریق تعامل با خانواده به صورت مستمر رصد و پیگیری شود .

بهگزارشادارهاطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، رشید قربانی صبح امروز در دومین گفتگوی خود با مدیران مدارس استان که به صورت زنده در بستر شبکه شاد برگزار شد، از زحمات همه مدیران ، فرهنگیان و عوامل اجرایی و آموزشی مدارس در پیگیری امور و فرایند یاددهی و یادگیری دانش آموزان تشکر کرد  .

وی نشست مدیران مدارس استان در بستر شاد را جلسه ای رسمی عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت و الزام شرکت تمامی اعضای حاضر در کانال مدیران در این نشست ، از احساس وظیفه و حضور حاضرین در این نشست تشکر کرد و گفت: مدیرانی که شرکت نکرده اند باید دلیل عدم شرکت خود را گزارش کنند .

قربانی با اشاره به جلسات متعدد هفتگی وزارت آموزش و پرورش با استانها و برگزاری این جلسات به شیوه مجازی و ضرورت تعامل و ارتباط بیشتر مجموعه برای پیشبرد امور، گفت : شیوع بیماری کرونا باعث گسترش این گونه جلسات شده و برگزاری نشست های مجازی در طول سال تحصیلی تداوم خواهد داشت .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بعد از انقلاب صنعتی و رنسانس تغییر و تحولاتی در علوم و تکنولوژی ایجاد و این تغییرات، هنجارها ، ارزش ها و … را تحت شعاع خود قرار داد ، اظهار داشت: با شیوع ویروس منحوس کرونا، تغییراتی در سطح جامعه اتفاق افتاد و به تبع آن نظام تعلیم و تربیت بیشتر تحت شعاع این بیماری قرار گرفت .

وی افزود : از ۸ ماه قبل و با شیوع بیماری کرونا، خیلی از عناصر اجتماعی از جمله فرایند تعلیم و تربیت تحت تاثیر کرونا قرار گرفت و شکل فعالیت مدارس تغییر یافت و آموزش از حضوری به مجازی و تولید محتوای الکترونیکی، آموزش تلویزیونی و … تغییر پیدا کرد .

قربانی با تاکید بر اینکه ما هم متناسب با این تغییرات، باید خودمان را با شرایط جدید تطبیق دهیم ، یکی از ویژگی های انسان را متناسب بودن با محدودیت و موانع و شرایط عنوان کرد و تصریح کرد : انسان این قابلیت و توانایی را دارد که متناسب با شرایط جدید ، خودش را ارتقا داده و تنوع بدهد و برای چالش های پیش روی، راهکار ایجاد کند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: سیستم آموزش و پرورش از صدر تا ذیل یکی از دستگاه هایی بود که با حساسیت بالا با موضوع کرونا برخورد کرد و از وزیر محترم تا فرهنگیان دلسوز، همه به نوعی تلاش کردند با ارایه راهکار های لازم از جمله تدوین درس نامه ، محتوای آموزشی، آموزش تلویزیونی و … بر این مشکل فایق آیند و در همین راستا، شبکه دانش آموزی شاد طراحی و راه اندازی شد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در گام اول، راه اندازی این شبکه با مشکلاتی همراه بود ، گفت : به تدریج مشکلات سیستم در حال رفع می باشد و نسبت به قبل کیفیت خدمات ارتقا یافته است .

وی با اشاره به عدم قطعیت در مواجهه با ویروس کرونا و نامشخص بودن وضعیت آینده، اظهار داشت: اگر برخورد مسئولانه با این موضوع انجام نشود، قطعاً مشکلات و گرفتاری های زیادی را ایجاد خواهد کرد.

 وی هم چنین با تاکید بر اینکه اگر دست به دست هم ندهیم و مسئولانه عمل نکنیم ، کشور با مشکلات روبرو خواهد شد، تصریح کرد: در صورت عدم توجه به آموزش آینده سازان ، یک عده جماعت کم توان وارد جامعه می شود، چرا که موفقیت و تمدن بشری به انسانهای پر تلاش و توانمند بستگی دارد که در صورت فراهم نشدن بستر لازم با مشکل مواجه می شویم .

قربانی نبوغ دانش آموزان را استعداد ملی دانست و با اشاره به تربیت نیروی انسانی کارآمد و نقش نیروی انسانی به عنوان یک سرمایه ارزشمند در توسعه و پیشرفت کشور، گفت : همه باید با تعصب و حساسیت به این موضوع بپردازیم و از هیچ تلاشی مضایقه نکنیم .

 

ادامه خبر...
دلقندی رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش به طور سرزده از حوزه امتحانی هنرستان کوثر و مرکز تصحیح اوراق منطقه 12 بازدید کرد

وی با طرح این پرسش که در این موقعیت حساس چه باید کرد ، اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد کرونای استان وضعیت فعالیت مدارس در دو گروه مدارس شهری و روستایی تعیین و با توجه به عدم دسترسی مناطق روستایی به آموزش مجازی و بعضاً تلویزیونی ، باید سعی کنیم که دانش آموزان روستایی به آموزش پایدار دست پیدا کنند .

وی سلامت دانش آموزان از نظر روحی و روانی و هم چنین فیزیکی و توجه به ایمنی مدارس را در این فرایند مهم دانست و گفت: در صورتی که در سطح مناطق روستایی مدرسه ای از نظر فیزیکی و ساختمان مشکل دارد تعطیلی آن بهتر از وقوع هر گونه مشکلی است .

قربانی هم چنین در خصوص مدارس شهری نیز گفت : با توجه به وضعیت پیش رو و شواهد، مدارس شهری نیز احتمالا ظرف یک ماه آینده همین وضعیت را خواهند داشت و آموزش دانش آموزان به شکل مجازی خواهد بود و در حالت خوش بینانه ، ما فعالیت های مدارس را مثل دو هفته اول بازگشایی تجربه می کنیم .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در ادامه بیانات خود و در بخش توصیه های اجرایی، بر عملیاتی شدن موارد ذیل توسط مدیران مدارس استان تاکید کرد :

  • تهیه اطلس آموزشی و تعیین میزان و نحوه دسترسی دانش آموزان به انواع آموزش ها بر اساس فرم های سامانه سناد، و تدوین آن به صورت مرتب، منظم در یک مجلد .
  • فعالیت مستمر مدارس به عنوان حلقه ارتباطی و حضور عوامل اجرایی و آموزشی در مدارس و برقراری ارتباط و تعامل با دانش آموزان، والدین و پیگیری مسایل آموزشی و پرورشی .
  • تقسیم کار در بین عوامل اجرایی و آموزشی مدارس در پیگیری مسایل آموزشی از جمله واگذاری مسئولیت رصد وضعیت درسی تعدادی از دانش آموزان به هر یک از عوامل مدرسه و پایش هفتگی این وضعیت، ارتباط با خانواده ها، انتقال پیام به والدین و مشارکت کلیه عوامل در اجرای برنامه ها .
  • تشکیل منظم جلسات شورای مدرسه و معلمان ، مستند سازی فعالیت ها و تهیه صورتجلسه از اقدامات و …
  • فعالیت و پویا بودن مدارس ، تعامل مستمر مدیران مدارس با معلمان
  • برگزاری جلسات مدیران مدارس در سطح استان و شهرستان ها و مناطق تابعه و تداوم این نشست ها .
  • باعنایت به اینکه در هفته پیوند قرار داریم اهتمام برای برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان با استفاده از بستر شاد و فضای مجازی و اهمیت به فعالیت انجمن اولیا و مربیان در طول سال .
  • باعنایت به اختصاص اعتبارات بهداشتی به مدارس ، مراقبت برای هزینه اعتبارات تخصیصی در محل خود .
  • مدیران مدارس روستایی ضمن تلاش، سرعت عمل خود را بالا برده و در ارایه دروس اهتمام نمایند تا در وضعیت فعلی دانش آموزان از نظر درسی عقب نباشند .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در راستای توجه به مسایل معیشتی فرهنگیان در دو سال اخیر و عزم مسولین در این خصوص، با اعلام این خبر که رتبه بندی معلمان به احتمال قوی از اول فروردین ماه ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد، گفت : با اجرا شدن رتبه بندی معلمان تغییر عمده ای در حقوق و مزایای معلمان به ویژه معلمان دوره ابتدایی شکل خواهد گرفت .

منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

منبع خبر «» است و پایگاه خبری ماخ در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 166387 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  300023496692  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری ماخ مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تأیید توسط پایگاه خبری تحلیلی ماخ در وب‌سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید، در غیر این‌صورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید