پنجشنبه, ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ / قبل از ظهر / | 2022-08-18
کد خبر: 273504 |
تاریخ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ارسال توسط :
۰
2
ارسال به دوستان
پ

   در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران با مدیرکل آموزش و پرورش بر توسعه و همکاری کانون و  آموزش و پرورش برای کیفیت بخشی کانون  و مدرسه تاکید شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، در این دیدار محمدعلی یزدان‌شناس با تشریح  اهداف و برنامه‌های کانون مازندران، به همسویی فعالیت‌های فرهنگی هنری این دو  نهاد تربیتی و آموزشی اشاره کرد و افزود:شکوفایی استعدادها و هدایت ظرفیت‌های کودک ونوجوان در کنار امر تحصیل می تواند در موفقیت و توانمندی کودکان ونوجوانان  موثر باشد.

وی ضمن تاکید بر توسعه همکاری‌های میان این دو دستگاه آموزشی و تربیتی به ظرفیت‌های موجود در مدرسه و کانون اشاره نمود و از طرح کانون و مدرسه که سابق بر این  با همکاری این دو دستگاه اجرا می شد به عنوان یکی از طرح‌ها و  ظرفیت‌های توسعه بخش یاد کرد.

یزدان شناس گفت: در مراکز فرهنگی هنری کانون ۶۰ فعالیت در حوزه‌های مختلف: فرهنگی، ادبی، هنری، دینی و علمی به مخاطب کودک ونوجوان ارایه می شود و دیگر ظرفیت فعالیت‌هایی مانند؛  کتاب‌خانه‌های سیار روستایی – کتاب‌خانه های پستی استان نیز  به ارایه خدمات به  بچه های روستایی و علاقه‌مندانی که امکان حضور در کانون را ندارند می پردازد.

مدیرکل کانون مازندران در بخش دیگر صحبت ‌هایش به فعالیت پیک امید  اشاره داشت و تصریح کرد: امسال این طرح در بیش از ۱۳۰ نقطه استان به ارایه خدمات فرهنگی هنری برای کودکان ونوجوانان  مناطق شهری و روستایی  کمتر توسعه یافته می پردازد.

ادامه خبر...
اجرای طرح میوه رایگان در میادین منتخب شهر

  وی از کانون زبان به عنوان یکی از بخش‌های آموزشی کانون پرورش فکری یاد کرد وعنوان  نمود: این کانون به امر آموزش زبان دوم در رشته‌های:  انگلیسی، آلمانی، عربی، روسی، ایتالیایی و اسپانیایی می پردازد .

وی بر همین اساس گفت: برخی از مراکز کانون زبان در شهرستان‌ها فاقد مکان آموزشی مطلوب هستند که حمایت آموزش و پرورش در واگذاری مدارس می تواند در حل این مساله مفید واقع شود.

    

مصطفی عابدی نیز در این دیدار از کانون به عنوان دستگاهی موثر و با  سابقه یاد کرد و ضمن  اهمیت حضور معلمان در کانون پرورش فکری گفت: کانون پرورش فکری تنها مختص دانش‌آموزان نیست، بلکه حضور معلمان در کانون و بهره‌گیری آنان از فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری  می‌تواند در کیفیت بخشی فعالیت‌های مدارس موثر باشد .

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ضمن استقبال از طرح‌ها و برنامه‌های کانون پرورش فکر ی کودکان ونوجوانان بر تعامل و هم افزایی بین بخشی تاکید کرد.

عابدی  کیفیت‌بخشی ساعات آموزشی را از اهداف محوری  آموزش و پرورش استان یاد کرد و در  ادامه افزود:  بهره‌گیری و یادگیری معلمان از روش‌های تربیتی و مهارت‌های ارتباطی مربیان کانون می تواند در توفیق آموزشی و تربیتی مدارس مفید واقع شود.

برگرفته از سایت : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

منبع خبر «» است و پایگاه خبری ماخ در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 273504 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  300023496692  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری ماخ مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تأیید توسط پایگاه خبری تحلیلی ماخ در وب‌سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید، در غیر این‌صورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید