چهارشنبه, ۱۰ آذر ۱۴۰۰ / قبل از ظهر / | 2021-12-01
کد خبر: 165275 |
تاریخ انتشار : 08 شهریور 1400 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

مهدی نوید ادهم در جلسه شورای معاونین اداره کل که بصورت ویدئو کنفرانس با مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش استان با رویکرد بررسی سند تحول برگزار گردید، گفت: توسعه یافتگی سیستان و بلوچستان منوط به توسعه یافتگی آموزش و پرورش می باشد و دستگاه تعلیم و تربیت بر اساس سند تحول، دانش‌آموزان را […]

مهدی نوید ادهم در جلسه شورای معاونین اداره کل که بصورت ویدئو کنفرانس با مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش استان با رویکرد بررسی سند تحول برگزار گردید، گفت: توسعه یافتگی سیستان و بلوچستان منوط به توسعه یافتگی آموزش و پرورش می باشد و دستگاه تعلیم و تربیت بر اساس سند تحول، دانش‌آموزان را در ابعاد مختلف شخصیتی تربیت می کند.

 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، نوید ادهم در جلسه شورای معاونین اداره کل که بصورت ویدئو کنفرانس با مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش استان برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول، پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد (ص) را بهترین الگوی اخلاق برای بشریت دانست و گفت: یکی از ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین بعد تربیت اخلاقی،عبادی است،  بنابراین در مدرسه ای که معلمان آن، دانش آموزانی با اخلاق، با ایمان و سخت کوش تربیت کنند، سند تحول بنیادین در آن مدرسه اجرا شده است. 
وی افزود: آموزش و پرورش را باید با برنامه اداره کرد چرا که یک سازمان بزرگ و دیربازده است، لذا یکی از کارکردهای اصلی سند تحول نیز بحث با برنامه بودن و با برنامه کارکردن است.
مشاور عالی وزیر طراحی برنامه های طولانی مدت وثبات مدیران مدرسه (حداقل برای ۵ سال)  را راهکاری مهم و موفق برای اجرای سند تحول عنوان نمود و ادامه داد: برای تحقق سند به همکاری همه مسئولین آموزش و پرورش، نهادها، مجموعه ها و مردم نیاز است.
نوید ادهم با قدردانی از فرهنگیان و فعالان عرصه تعلیم و تربیت در پیگیری اهداف برنامه های آموزشی و اجرای سند تحول با توجه به موفقیت تعدادی از دانش آموزان سیستانی و بلوچستانی در کنکور سراسری، افزود: ما نیاز داریم معلم و مدیر پژوهش محور و دانش آموزانی پژوهنده و برنامه ریز تربیت کنیم.
وی ادامه داد: برای اجرای سند باید وظایف هرکدام از افراد (مدیر مدرسه، معلم و دانش آموزان)  به صورت کامل و دقیق تعریف شود.
نوید ادهم افزود : با توجه به شرایط ایجاد شده در پی شیوع بیماری  کرونا، باید موانع پیش‌رو که موجب اجرا نشدن سند می‌شود توسط مسئولان آموزش و پرورش بررسی و سپس برای حل آن و اجرای سند،  طرح و برنامه ارائه شود.
نوید ادهم گفت : راهبرد اصلی و محوری نظام تعلیم و تربیت در حال حاضر اجرا سند تحول بنیادین است و تنها راه توسعه یافتگی سیستان و بلوچستان توسعه یافتگی آموزش و پرورش استان می باشد. 
مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین، دانش‌آموزان را در ابعاد مختلف شخصیتی تربیت می کند.
شایان ذکر است در پایان این جلسه اعضای شورای معاونین اداره کل،  مدیران و روسای ادارات مناطق و شهرستانها و دبیر سند تحول بنیادین استان به ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌گرفته در راستای اجرایی شدن سند تحول بنیادین ارائه نمودند.

ادامه خبر...
استان قزوین، سومین استان برتر در زمینه جمع آوری و توزیع تبلت و گوشی هوشمند بین دانش آموزان کم برخوردار

منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

منبع خبر «» است و پایگاه خبری ماخ در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 165275 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  300023496692  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری ماخ مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تأیید توسط پایگاه خبری تحلیلی ماخ در وب‌سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید، در غیر این‌صورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید