چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۴۰۰ / قبل از ظهر / | 2021-12-08
کد خبر: 163929 |
تاریخ انتشار : ۰۸ شهریور ۱۴۰۰ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

معاون آموزش متوسطه در جلسه قطبی کارشناسان متوسطه استان با موضوع تبیین موقعیت های یادگیری با اشاره به توصیه «جک ولش» به مدیران مبنی بر اینکه قبل از اینکه رهبری دیگران را برعهده بگیرید، خودتان را پرورش دهید، گفت: یکی از پیامهای مهم این توصیه تلاش مدیران برای توسعه شایستگی هایشان است، قبل از آن […]

معاون آموزش متوسطه در جلسه قطبی کارشناسان متوسطه استان با موضوع تبیین موقعیت های یادگیری با اشاره به توصیه «جک ولش» به مدیران مبنی بر اینکه قبل از اینکه رهبری دیگران را برعهده بگیرید، خودتان را پرورش دهید، گفت: یکی از پیامهای مهم این توصیه تلاش مدیران برای توسعه شایستگی هایشان است، قبل از آن که دیر شود.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران «اسفندیار نظری» گفت: وقتی ما مدیر می شویم به‌ویژه وقتی به مدارج بالای مدیریت می رسیم از دیگران کمتر بازخورد می گیریم  لذا فرصت و امکان دریافت اطلاعات در مورد قوت ها و ضعف هایمان را از دیگران ازدست می دهیم و مهم ترین و موثرترین کاری که باید انجام دهید این است که دیگران (کارکنان) را پرورش دهیم چون اگر می خواهیم رهبر بزرگ و اثرگذاری باشیم ارزیابی شدن و بازخورد گرفتن از دیگران را باید هر چه زودتر شروع کنیم.

وی با اشاره به  جهل و غرور به‌عنوان  دو مانع اساسی یادگیری خطاب به کارشناسان گفت : به دیگران جرات و جسارت بدهید که بی رحمانه اما منصفانه و محرمانه شما را نقد کنند و به شمادر مورد روش و منش تان تلنگر بزنند و پتانسیل های بهبودتان را به شما نشان دهند.

معاون آموزش متوسطه همچنین گفت: خود را در معرض ارزیابی شدن قرار دهید و از انتقاد و بازخورد هر چند تلخ و صریح استقبال کنید و بازخورد را نقطه شروعی قرار دهید برای طراحی و اجرای برنامه هایی که شما را از نظر شایستگی های مدیریتی شایسته تر می کند.

نظری در خصوص برنامه محوری  گفت :  امروزه نقشی که برنامه محوری و متکی بودن به تدوین و اجرای دقیق برنامه ها در تحول و توسعه همه جانبه جوامع ایفا می کند بر کسی پوشیده نیست ضمن اینکه در کشور ما نیز اتکا به برنامه محوری جهت نیل به رشد و پیشرفت پایدار همواره مد نظر و مورد توجه و تاکید بوده و از این جهت برنامه های پنج ساله توسعه -سند چشم انداز بیست ساله کشور-نقشه جامع علمی کشور-سندهای تحول بنیادین ارگانها و سازمانهای مختلف و …همه و همه دلالت بر اهمیت برنامه محوری و نقش آن در توسعه کشور دارند.

وی تاکید کرد: در دنیای کنونی با پیشرفت شگرفی که در علم و تکنولوزی به عمل آمده نیاز به داشتن برنامه هایی جامع-روشن-عملیاتی و کاربردی بیش از هر زمان دیگری برای دست یابی به توسعه ای پایدار و ریشه ای جدی به نظر می رسد و  توسعه همه جانبه یک مجموعه تنها با رویکردی مبتنی بر برنامه محوری امکان پذیر است و از این جهت برنامه محوری از ضروریات یک مدیریت موفق است.

معاون آموزش متوسطه  در ادامه گفت: سند تحول بنیادین، مهم ترین برنامه تحولی نظام آموزشی کشور است که باید به صورت همه جانبه در دستور کار قرار گیرد و مدرسه، معلم، دانش آموز، خانواده و مدیر  پنج عنصر مهم  در آموزش هستند که باید بر این پنج عنصر تمرکز کنیم.

منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

ادامه خبر...
اجرای "طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی" در تابستان
منبع خبر «» است و پایگاه خبری ماخ در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 163929 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  300023496692  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری ماخ مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تأیید توسط پایگاه خبری تحلیلی ماخ در وب‌سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید، در غیر این‌صورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید