دوشنبه, ۸ آذر ۱۴۰۰ / قبل از ظهر / | 2021-11-29
کد خبر: 167547 |
تاریخ انتشار : 08 شهریور 1400 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

نماینده مازندرانی دانش‌آموزان استثنایی کشور در نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی از مسئولان خواست که اپلیکیشن شاد را برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مناسب‌سازی و دسترسی به اینترنت را برای آنان فراهم کنند. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «امیرعلی مهدی‌‌پور آغوزی» دانش‌آموز مازندران که نماینده دانش‌آموزان توان‌یاب در نهمین […]

نماینده مازندرانی دانش‌آموزان استثنایی کشور در نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی از مسئولان خواست که اپلیکیشن شاد را برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مناسب‌سازی و دسترسی به اینترنت را برای آنان فراهم کنند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «امیرعلی مهدی‌‌پور آغوزی» دانش‌آموز مازندران که نماینده دانش‌آموزان توان‌یاب در نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی است، در بخشی از نطق سه دقیقه‌ای خود در آیین اختتامیه این دوره از مجلس دانش‌آموزی در مورد مشکلات دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور گفت: با وجود اینکه بعضی از دانش‌آموزان دارای معلولیت در مدارس عادی درس می‌خوانند اما بسیاری از این دانش‌آموزان در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل هستند لذا از مسئولان آموز شو پرورش کشور تقاضا می‌کنم که شرایط حضور همه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی را فراهم آورند.

وی همچنین افزود: متاسفانه بسیاری از دانش‌آموزان دارای معلولیت مشغول به تحصیل در مدارس عادی با مشکل نبود منشی متخصص در امتحانات نهایی می‌شوند یعنی اگر منشی که توسط آموزش و پرورش شهرستان مربوطه برای یک دانش‌آموز تعیین می‌شود، تخصص نداشته باشد موجب از دست رفتن نمرات آن دانش‌آموز می‌شود.

مهدی پور با اشاره باین که  اصلاحاتی در بخشنامه امسال آموزش و پرورش استثنایی کشور نسبت به سال‌های گذشته صورت گرفته است، خاطر نشان کرد:  در بعضی از مدارس به موارد ذکر شده در بخشنامه مانند وجود وقت اضافه برای دانش‌آموزان با معلولیت کمتر بینا و نابینا رعایت نمی‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه بسیاری از کلمات کوتاه‌نویس‌شده در کتاب‌های دانش‌آموز و کتاب کار زبان انگلیسی چاپ شده به خط بریل یکی دیگر از این مشکلات است. تاکید کرد: هرچند جزوه‌هایی در اختیار دانش‌آموزان نابینا برای آشنایی با این کلمات وجوددارد اما می‌خواهم از مسئولان آموزش و پرورش استثنایی و کسانی که چاپ این کتب به خط بریل را بر عهده دارند بپرسم که چرا کلمات کوتاه‌نویس‌شده را در کتاب زبان انگلیسی قرار می‌دهید که جزوه در اختیار دانش‌آموزان بگذارید.

امیرعلی مهدی‌زاده از مسئولان خواستار تغییر محتوای کتاب‌های خاص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با توجه به دسته‌بندی‌های آموزش و استفاده از زبان جامع بین‌المللی ای اس ال برای آموزش به دانش‌آموزان ناشنوا از پایه اول تا دوازدهم درمدارس به طوری که حتی یک دانش‌آموز هم از این آموزش محروم نشود، شد.

او همچنین به عنوان نماینده دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی از مسئولان خواست که اپلیکیشن شاد را برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مناسب‌سازی و دسترسی به اینترنت را برای آنان فراهم کنند.

منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

ادامه خبر...
آموزگار کرجی برای آموزش دانش‌آموز استثنایی خود هر هفته به منزل آن‌ها مراجعه می‌کند
منبع خبر «» است و پایگاه خبری ماخ در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 167547 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  300023496692  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری ماخ مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تأیید توسط پایگاه خبری تحلیلی ماخ در وب‌سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید، در غیر این‌صورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید