چهارشنبه, ۱۰ آذر ۱۴۰۰ / قبل از ظهر / | 2021-12-01
کد خبر: 166745 |
تاریخ انتشار : 08 شهریور 1400 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان  گفت: در سال تحصیلی جاری ۱۱۸ دانش آموز آسیب دیده بینایی از خدمات آموزشی، پرورشی ، حمایتی و توانبخشی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان استفاده می کنند. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش کردستان، خلیل رنجبر با تبریک فرارسیدن ۲۴ مهرماه(۱۵ اکتبر) روز […]

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان  گفت: در سال تحصیلی جاری ۱۱۸ دانش آموز آسیب دیده بینایی از خدمات آموزشی، پرورشی ، حمایتی و توانبخشی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان استفاده می کنند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش کردستان، خلیل رنجبر با تبریک فرارسیدن ۲۴ مهرماه(۱۵ اکتبر) روز جهانی عصای سفید، گفت: ۶۳ نفر دانش آموز پسر و ۵۵ نفر دانش آموز دختر آسیب دیده بینایی خفیف تا شدید در مدارس با نیازهای ویژه یا تحت آموزش تلفیقی فراگیر در مدارس عادی از خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی وتوانبخشی آموزش وپرورش با نیازهای ویژه استان استفاده می کنند.

رنجبر با اشاره به دوران کودکی به عنوان زمان طلایی برای شناسایی و درمان مشکل بینایی اظهار کرد: در برنامه سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان سال جاری ۱۲۶۳ نوآموز به مرحله تخصصی بینایی ارجاع داده شدند که از این تعداد ۵۳۴ نفر بدون مشکل و۷۲۹ نفر نیاز به مداخلات درمانی داشتند .

وی افزود: از این تعداد نوآموز که نیاز به مداخلات درمانی داشتند ۵۴۱ نفر نیاز به عینک ،۱۳۷ نفر تحت درمان آمبلیوپی ،۴۱ نفر تحت درمان دارویی و جراحی ،۸ نفر معرفی به مدارس عادی با کمک معلم رابط وکتاب درشت خط و۲ نفر به مدارس با نیازهای ویژه معرفی شدند .

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با تأکید برتوانمندی دانش آموزان آسیب دیده بینایی به عنوان توانمندترین گروه معلولان افزود: آن چه انسان را به اوج موفقیت می رساند، گوهر اراده، خواستن و تلاش است ومعلولیت های ظاهری و بدنی، مانع جدی برای رشد و ترقی به شمار نمی آید و نمی تواند انسان را از پیشرفت بازدارد

وی با بیان اینکه نابینایان در بسیاری از قابلیت‌ها و ویژگی‌ها از بقیه افراد جامعه توانمندتر هستند و باید شرایط، زمینه و امکانات مناسبی در اختیار آنان قرار گیرد، افزود :مهم ترین مسئله و مشکل افراد نابینا چگونگی سازگاری آنان است، کسانی که نابینا به دنیا می آیند یا در دوره ای از زندگی  بینایی خود را از دست داده اند باید این واقعیت را بپذیرند وجهت انطباق و سازگاری با محیط و اجتماع سعی کنند.

رنجبر گفت: آموزش وپرورش با نیازهای ویژه تلاش می کند که دانش‌آموزان نابینا و کم بینا همراه با سایر دانش‌آموزان در نظام آموزشی عادی مشغول به تحصیل شوند چرا که این افراد به لحاظ بهره هوشی مشکلی ندارندوجزو موفق ترین گروههای دانش آموزی می باشند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از شاخص های بهداشت روان میزان رضایت از زندگی است که برکیفیت زندگی افراد تأثیر می گذارد و از آنجایی که دانش آموزان با نیازهای ویژه ویژگی ها و تواناییهای متفاوتی با دانش آموزان عادی دارند ممکن است رضایت از زندگی آنها تحت تأثیر نوع و میزان محدودیت آنها باشد.

رنجبر گفت :محرومیت همراه با معلولیت، بحران استقلال، ارتباطات اجتماعی، سلامت جسمانی – روانی از مهم تری چالش های است که فرد دارای آسیب بینایی در جامعه با آن روبه می شود،از این رو با درک صحیح از آن ها و خواسته های منطقی شان می توان زندگی مستقلی را برای آنها فراهم آورد .

منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

ادامه خبر...
مشارکت بیش از ۷۳ هزار دانش آموز دوره ابتدایی استان در برنامه «عید، هنر و داستان»
منبع خبر «» است و پایگاه خبری ماخ در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 166745 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  300023496692  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری ماخ مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تأیید توسط پایگاه خبری تحلیلی ماخ در وب‌سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید، در غیر این‌صورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید